Monday, June 30, 2014

Mengukir Bahagia

Posted by Hajar at 6:36 PM


Tajuk: Mengukir Bahagia
Penulis: Hani Fazuha
Penerbit:  Alaf 21
Harga: RM18.00
Sabah/ Sarawak: RM 21.00
Halaman:  452 mukasurat
ISBN: 9789831243633


Memang patut pun saya tak pernah 'terpandang' buku ni dulu. Terbitnya di kala musim kisah kahwin paksa. :)

Hubungan baik yang berlangsung di antara kedua ibu bapa Natasya dan Zahim Iskandar (Zahim) mengikat mereka sedari kecil. Alasannya, ibu bapa Zahim mahu membalas budi keluarga Natasya yang pernah membantu dan bergolok gadai semasa mereka mahu memulakan perniagaan.

Namun, bila sampai masa mereka mahu disatukan Zahim memberontak. Natasya ditinggalkan semasa majlis persandingan mereka. Pentingkan diri sungguhlah si Zahim ni. Paling menyayat hati bila Natasya kehilangan ayah kesayangannya semasa pertengkaran hebat antara Zahim dan kedua ibu bapa mertuanya. Kecewa dengan apa yang melanda dirinya, Natasya membawa dirinya merantau mencari pengalaman.

Selepas empat tahun, Natasya berjaya membina kerjaya dan bagaikan sudah tersurat yang Natasya bakal bertemu kembali dengan Zahim. Perjalanan waktu tak pernah merubah rasa sakit yang dialami Natasya. Sungguh pun Zahim dibenci dan didendami, Natasya tak mampu menolak 'rasa' yang tersimpan dalam hati buat suami. Marah macam mana sekalipun suaminya itulah yang dicintai. Atas rasa yang ada berserta tanggungjawab yang tergalas, mereka kembali bersama.

Tapi, selama mana kebahagiaan mampu bertahan bila suami mula mengabaikan dan mencurigai kejujuran isteri? Mampukah Natasha bertahan di samping Zahim bila kisah silam suaminya terbentang di depan mata?

Komen saya:

1. Saya capai buku ni selepas baca Yang Dia Pilih sebab nak tau kisah kakak angkat si Fatia ni.

2. Natasya yang digambarkan seiras Angelina Jolie ni luarannya nampak tenang. Sabar. Tak pernah terusik atau terganggu dengan kata-kata dan tohmahan orang lain. Tapi dengan Zahim tahap kesabarannya jadi tipis. Hmm, hanya Zahim aja yang mampu mempengaruhi emosi Natasya ni rupanya.

3. Oleh kerana penceritaan guna POV 1, jadi memang rasa geram sangat kat Zahim. Haish. Bias jadinya. :P

4. Seperti yang saya nyatakan di atas sana, kisah ni adalah salah satu daripada lambakan kisah kahwin paksa tapi mengikut acuan dan gaya bahasa penulis sendiri. Cuma gaya bahasa penulis memang nampak berbeza dengan gaya penulisannya sekarang.

5. Tiada apa yang luar biasa. Perjalanan kisahnya memang boleh dijangka. Kahwin-berpisah ikut haluan sendiri-bersatu kembali-konflik-larikan diri-happy ending. :P

5 comments:

Unknown said...

Sy nk beli buku ni.no bank je ade.cmne sy nk bg detail alamat sy.bleh whatapps no sy 0105724257
Smalam sy beli kalau sudah berkenan

Unknown said...

Hi,novel mengukir bahagia still ada x..kalau ada saya berminat ..boleh email zitaaziz79@gmail.com..tq

Unknown said...

Ad x lagi novel mengukir bahagia?kalau ada boleh tak wttsp no ni..01110791150.sye nk bli

Unknown said...

Hi, saya nak tanya.. Ada Tak lagi novel Mengukir Bahagia?
Kalau yang terpakai pun tak pe! Saya sanggup beli, miss.017253749 please let me know

Unknown said...
This comment has been removed by the author.

Post a Comment

 

.:my next playground:. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review