Monday, June 2, 2014

Di Bibirnya Ada Cinta

Posted by Hajar at 9:40 AM

Tajuk: Di Bibirnya Ada Cinta
Penulis: Anita Aruszi
Penerbit: Fajar Pakeer Sdn. Bhd.
Harga: RM 8.90
Sabah/ Sarawak: RM 11.90
Halaman:  126 mukasurat
ISBN: 9789833880614

1. Kisah yang mudah dan manis. Tak banyak drama di sana sini.Straight forward and nothing unexpected. Yalah, nama pun mini novella kan? :)

2. Kael - seorang penyelidik kosmetik. Sangat taksub dengan lipstik dan ada satu tabiat suka memerhati bibir wanita yang memakai lipstik. Sampaikan gadis penghias banner yang tergantung di kawasan tempat kerjanya pun ditenung setiap setiap hari kerana tertawan dengan bibir gadis itu. Huhu. Sentiasa bertekak dan tak pernah sebulu dengan rakan sepasukan penyelidiknya yang bernama Widuri.

3. Kael ni juga selalu jadi mangsa blind date aturan ibunya yang risau bila Kael tak tunjuk minat untuk berkahwin. Taksub sangat dengan lipstik sampai si ibu takut anak jadi songsang. Nauzubillah..

4. Widuri - juga seorang penyelidik kosmetik cuma dia lebih suka jika dapat menumpukan kajian untuk menghasilkan lipstik yang bebas bahan kimia. Tak pernah sebulu dengan Kael. Digelar ugly duckling kerana penampilannya namun Widuri tak pernah peduli. Dia lebih selesa berpenampilan begitu walaupun hakikat sebenarnya dia mempunyai dua personaliti. Hmm..

5. Walaupun tak pernah sebulu, Kael sentiasa beri perhatian terhadap Widuri kerana dia rasa Widuri ada menyimpan suatu rahsia sebab Kael pernah terserempak dengan Widuri versi transformasi. :)

6. Mereka terlibat dalam satu kajian yang memerlukan mereka bekerja bersama dan terpaksa masuk ke hutan untuk mencari tumbuhan bagi kajian mereka. Keramahan Kael buat Widuri rasa pelik sebab mereka memang tak pernah mesra selama ini. Kael tu bukan apa, dia dah mula rasa suka pada Widuri tapi sebab Widuri banyak menyimpan rahsia Kael pun jadi berprasangka. Suka-suki dia aje ingat Widuri tu jual diri. Ish..ish..!

7. Bila segala kebenaran tentang Widuri terbongkar, memang malu besarlah Kael. Widuri pun turut menanggung malu dengan sikap terburu-buru Kael. Mujurlah urusniaga antara syarikat ibu Kael dan pelanggan penting yang mahukan Widuri sebagai model lipstik mereka tak terbatal. Fuh.

8. Oh ya, Kael akhirnya dapat tahu yang gadis penghias banneryang tergantung di kawasan tempat kerjanya yang ditenung setiap setiap hari itu adalah Widuri.

9. Keesokan harinya bila ke pejabat, Kael telah diberitahu yang Widuri telah meletak jawatan tapi sebenarnya prank je sebab rakan-rakan sepasukan mereka mahu Kael berterus terang tentang perasaannya.

10. Akhirnya mereka saling bertukar luahan perasaan. The end:)

P/s: Buku ni dapat percuma masa pesta buku tahun bila ntah. Lepas baca review Sue dan baca Venom Suria terus rasa nak baca. Alhamdulillah, dah kurang buku pending dalam simpanan. :P

0 comments:

Post a Comment

 

.:my next playground:. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review