Wednesday, December 25, 2013

Dari Tanjung Malim Ke KLCC - Fdaus Ahmad

Posted by Hajar at 4:27 PM
Tajuk: Dari Tanjung Malim Ke KLCC
Penulis: Fdaus Ahmad
Penerbit: Dubook Press
Harga: RM 20.00
Sabah/ Sarawak: -
Halaman: 228 mukasurat
ISBN: 9789671105740

Setelah sekian lama tak membaca blook, nah! Akhirnya jumpa juga blook yang memikat hati. Haha. Terima kasih kepada Dyh atas perkongsian tentang blook comel ini. 

Buat yang tertanya, sebenarnya blook ini adalah himpunan entri-entri blog Sembang Kencang milik penulis yang dibukukan. Memang bukan novel ya anak-anak? Hehe. Bagi yang ingin mencari kelainan, bolehlah cuba membaca blook sebegini. Bukan apa, sesekali membaca kisah daripada real life experience ni lebih realistik untuk mengingatkan kita tentang realiti hidup kan? ;)

DTMKK ni memang hanya berkisar pada kehidupan penulis. Kisah menyeluruh dari zaman kanak-kanak membawa ke zaman remaja seterusnya membawa ke alam pekerjaan. Dan sebahagian kisah dalam ini memang menceritakan perjalanan penulis dari Tanjung Malim ke KLCC untuk mencari sesuap nasi.

Gaya penulis yang bersahaja mampu buat kita tersenyum dengan kisah-kisah yang dilakarkan. Lebih-lebih lagi bila melibatkan anak kecil bernama Fateem tu. Hahaha. Memang tak kering gusi dibuatnya. Dan saya tak pelik bila Fateem tu pun banyak 'onar'nya bila kita hubungkaitkan dengan kisah-kisah yang dilakarkan oleh penulis. :P

Banyak kisah yang buat kita rasa, "Eh, ini aku pun pernah buat dulu." Hahaha. Seumpama dejavu. Memang buat kita terkenang-kenang zaman-zaman 'berhingus' dulu. 
 
Tengah taip entri ni pun dok tersengih tak habis lagi. Hish, parah! Tahniah buat penulis sebab berjaya buat saya tersengih sampai ke sudah. :P

0 comments:

Post a Comment

 

.:my next playground:. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review