Saturday, October 12, 2013

Eksperimen Cinta - Anjell

Posted by Hajar at 11:46 PM
Tajuk: Eksperimen Cinta
Penulis: Anjell
Penerbit: Penerbitan Karyaseni Sdn. Bhd.
Harga: RM30.00
Sabah/ Sarawak: RM 33.00
Halaman: 843 mukasurat
ISBN: 9789670246529

Kerana kecewa bila Seri Husna (bekas teman wanitanya) berkahwin dengan Tengku Andrean Shah (adik kembarnya), Tengku Aaron Shah (Aaron) memang dah tak percaya pada cinta. Selama ini, perempuan di sekelilingnya hanyalah sebagai teman berhibur sahaja sehinggalah Farisha Damia (Damia) muncul dalam hidupnya. Tertarik dengan sikap tegas dan selamba Damia, Aaron tak mahu bertangguh untuk mengikat Damia dalam hidupnya. Si gadis mahu dijadikan bahan eksperimennya.

Bagi Damia pula, Aaron bukanlah lelaki idamannya. Berlagak, perasan bagus, kasanova dan segala perkara yang negatif  kelihatan di mata Damia. Namun, pilihan yang diberikan Aaron buat Damia buntu. Kata Aaron, kalau mahukan tajaan bernilai jutaan ringgit itu, Damia perlu menerima lamarannya. Haish. Atas rasa tanggungjawabnya pada syarikat, Damia terpaksa menerima lamaran Aaron. Siap tambahan syarat ala-ala pisau cukur untuk buat Aaron berundur. Tapi, ada si Aaron tu hairan? Haha.

Bukan mudah mahu menyesuaikan diri dalam perkahwinan mereka ini. Walaupun Aaron bersikap kerek  dan sinis, Damia masih tetap selamba dan tabah melayani Aaron selayaknya seorang suami. Tanpa Aaron sedar layanan Damia membuat hatinya terusik. Hakikatnya Damia bukanlah seperti wanita-wanita yang mendampinginya untuk kemewahan. Akhirnya Aaron tewas dengan perasaannya sendiri bila Damia mula menjauhkan diri. Eksperimen gagal!

Setelah bahagia menjengah, datanglah pula bekas teman wanita Aaron menabur fitnah. Haish. Leburkah kepercayaan Damia terhadap Aaron?


Komen saya: Yeah, kisah ni kisah tipikal. Kahwin paksa atau lebih tepat lagi dipaksa berkahwin tanpa rela.  Tapi berjaya dilakarkan dengan baik oleh penulis. Maksud baik bagi saya adalah, tiada konflik meleret-meleret sampai saya rasa nak lempar buku dalam longkang. Hahaha.  Gaya bahasanya pun agak santai dan straight forward. Cuma ada sesetengah bahagian terutama di awal penceritaan bagi saya agak meleret. Tahniah Anjell. Keep it up! Moga dikurniakan ilham yang lebat untuk melakar kisah-kisah seterusnya. :)

2 comments:

Technician Tua said...

Citer nih lama sangat dah dihentikan kat blog...
Agak2 citer nih kena x dengan citarasa saya yer cik puan Hajar...

Hajar said...

w.t. :
entahla eh, tatau nak cakap. Kalau sekadar nak baca okey je. Kalau kata nak suka tu mungkin tidak kot?

Post a Comment

 

.:my next playground:. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review