Tuesday, March 31, 2015

(Siri Bercakap-cakap Dengan....) Pilo Toq

Posted by Hajar at 9:05 PM
Pilo ToqPilo Toq by Sindiket Sol-Jah
My rating: 4 of 5 stars

Penerbit: Puteh Press
Harga: RM18.00
Sabah/ Sarawak: RM 20.00
Halaman: 251 mukasurat
ISBN: 9789673692897

29-03-2015

Buku yang baru dibeli semalam dan terus dibaca. Haha. Alhamdulillah, memang terapi untuk saya yang sedang berperang dengan macam-macam kerenah di dunia realiti ni. Tersenyum-senyum saya membaca anekdot yang dicatatkan oleh ketiga-tiga penulis ini tentang pengalaman mereka dengan isteri masing-masing. :)

Disebabkan belum berpengalaman, saya selalu tertanya-tanya macam mana pasangan suami isteri mengekalkan apa yang mereka rasa di sepanjang tempoh perkahwinan mereka? Buku ni beri sedikit gambaran 'realiti'nya hidup berumahtangga. Ehem, jangan fikir yang manis bergula aja macam dalam novel yang dibaca tu tau? Realitinya memang jauh dari fantasi. Sungguh pun disampaikan dalam gaya bahasa yang santai, ada ketikanya apa yang dikatakan itu bagaikan terpercik ke muka sendiri. Hihi.

Memetik kata-kata Puan Mulan (isteri Op Zaharin);

"Perkahwinan, jangan jadi seperti bunga api. Cantik tapi sekejap. Biarlah jadi seperti lilin. Sederhana tapi terangnya lama."

Betullah tu. Orang kata nak sustain tu yang payah. Tapi as long as sama-sama usaha, insya-Allah dipermudahkan. :)

Tahniah buat team penulis dan penerbit atas usaha menerbitkan buku sebegini. Harap dapat baca lebih banyak buku sebegini untuk ubati kerinduan membaca blook. Hihi.

View all my reviews

0 comments:

Post a Comment

 

.:my next playground:. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review