Sunday, March 29, 2015

Bougainvillea

Posted by Hajar at 5:12 PM
BougainvilleaBougainvillea by Packy Sidique
My rating: 4 of 5 stars

Penerbit: Jemari Seni Sdn. Bhd.
Harga: RM 22.00
Sabah/ Sarawak: RM 25.00
Halaman:  595 mukasurat
ISBN: 9789670508047


29-03-2015
 
Kehilangan Nina setelah bertahun-tahun tidak pernah mematahkan semangat Hakimi (Kimi) untuk mencari punca kehilangan teman rapatnya itu. Kerana terbelenggu dengan kehilangan dan kenangan silam itu, Kimi tak pernah membuka hatinya untuk mencari pengganti Nina. Sebaliknya hanya menumpukan usaha untuk menyelesaikan misteri kehilangan Nina sehingga sanggup memilih kerjaya sebagai seorang anggota polis. Pertemuannya secara tidak sengaja dengan Deena memberi sedikit harapan namun tetap hampa kerana Deena bukannya orang yang dicari.

Deena, si gadis periang dan lincah ini dikatakan mempunyai wajah yang mirip dengan wajah Nina. Rupanya pertemuan Deena dengan Kimi turut menimbulkan rasa senang di hati Deena. Perpindahannya ke Rumah Bougainvillea milik keluarga Nina mula mengubah hidupnya. Deena mula didatangi oleh mimpi-mimpi pelik yang seolah-olah memberi petunjuk di mana Nina berada. Kegusaran itu Deena kongsikan dengan Kimi yang akhirnya membongkar misteri kehilangan Nina dan turut membawa hubungan kedua mereka setapak ke hadapan. :)

Komen saya:

1. Satu kisah yang patut dibaca oleh penggemar kisah berunsurkan misteri dan thriller.

2. Unsur suspensnya memang menjadi sehingga saya tertanya-tanya siapa agaknya dalang di sebalik kehilangan Nina tu? Mula-mula saya memang dah syak Zekri, tapi rupanya tekaan saya meleset. Cis! :P

3. Penulis membayangkan rupa Kimi tu macam Rashidi Ishak. Uiii, pujaan hati masa zaman sekolah menengah tu. Haha. Bukannya apa, ketika penulis lain sibuk membayangkan hero-hero ciptaan mereka kacak dan tampan setanding bintang Hollywood, masih ada rupanya penulis yang kekal berpijak di bumi yang nyata. ;)

4. Tahniah buat penulis kerana berjaya mengekalkan momentum keterujaan saya sepanjang pembacaan. Moga terus berkarya. Nampaknya buku kedua penulis sudah termasuk senarai panjang yang bakal diborong di PBAKL (mungkin?). :)

View all my reviews

0 comments:

Post a Comment

 

.:my next playground:. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review