Tuesday, July 29, 2014

Fobia Kumpulan Cerpen

Posted by Hajar at 11:28 AM

Tajuk: Fobia Kumpulan Cerpen
Penulis: -
Penerbit: Roman
Harga: RM 19.90
Sabah/ Sarawak: -
Halaman: 282 mukasurat
ISBN: 9789671199732

Fobia; sejenis penyakit yang dipengaruhi oleh pemikiran manusia berdasarkan pengalaman buruk yang dialami dan kemudian bawa pengaruh yang sangat kuat dalam kehidupan seharian. - m/s96; Telefon Berbunyi - Hidayatus

Ya, memang betul. Macam dalam kisah Telefon Berbunyi ni pun watak pelakunya ada rasa fobia terhadap ayam. Ye, AYAM. Bunyi macam kelakar tapi itulah hakikatnya. :)

Memang banyak variasi fobia yang digambarkan dalam kumpulan cerpen ni. Ada kisah fobia saksi pembunuhan, fobia bersalin, fobia patung, fobia kegelapan (suka cerita ni sebab penulis pandai twist di akhir cerita), fobia hospital, fobia terhadap mak mertua pun ada dan macam-macam lagilah. Nak tahu lebih lanjut kenalah baca. ;)

Bila baca buku ni buat saya terfikir apa relevannya kefobiaan kita terhadap sesuatu tu. Kekadang, bila dah terpeta rasa fobia tu dalam minda kita seolah tak mahu melawan rasa fobia yang ada tu. Kan? Hmm..

Terima kasih buat si pemberi buku. Mudah-mudahan bertambah murah rezeki dan maju jaya dalam dunia penulisan. :D

0 comments:

Post a Comment

 

.:my next playground:. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review