Monday, April 8, 2013

Kafe Damia - Moon Leeya Zafrina

Posted by Hajar at 10:12 PM
Tajuk: Kafe Damia
Penulis: Moon Leeya Zafrina
Penerbit: Jemari Seni Sdn. Bhd.
Harga: RM20.00
Sabah/ Sarawak: RM 23.00
Halaman: 452 mukasurat
ISBN: 9789670508061

Pertukaran ke sekolah baharu membawa seribu rasa buat Liyana Damia (Liya). Normallah kan? Perubahan akan membuatkan kita mengambil masa untuk sesuaikan diri.  Liya cuma mampu mengharapkan moga semuanya dipermudahkan buat dirinya. Namun, belum pun sehari di sekolah baharu, Liya sudah dikejutkan dengan 10 syarat yang perlu dipatuhi setelah 'berjiran' dengan Zafran Adha (Zafran). Pening Liya memikirkannya.

Mereka berdua ni memang jadi kawan bertekak sajalah. Pelik. Zafran yang terkenal dengan gelaran 'heartless' tiba- tiba jadi suka mengusik perempuan. Siapa lagi yang 'bertuah' selain Liya? Haha. Sungguh pun begitu, hubungan mereka tetap ada turun naiknya sehingga mereka tamat menduduki peperiksaan SPM.

Pemergian Zafran secara tiba-tiba memutuskan hubungannya dengan kawan-kawan sekelasnya termasuk Liya.

Selepas 8 tahun, Liya sudah berjaya dengan perniagaan Kafe Damianya. Manakala Zafran pula sudah mula pasti dengan perasaannya. Pertemuan kembali antara keduanya mula mencambahkan kembali perasaan yang tersimpan sekian lama. Baru Zafran berura-ura mahu memulakan langkah, dah ada yang nak potong jalan. Haish, susahnya nak buat pilihan... :P


Komen saya : Satu perkataan. Comel! Kisahnya pun mudah. Tak ada konflik. Boleh baca dengan tenang. Hehe. Tahniah Moon untuk percubaan pertama ni. Cuma ada satu kekeliruan yang saya terjumpa di halaman 342. Sepatutnya anak buah Liya tu namanya Alya kan, bukannya Ridhwan. Harapnya untuk cetakan seterusnya bolehlah diperbetulkan. :)

0 comments:

Post a Comment

 

.:my next playground:. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review