Monday, April 8, 2013

Cik Blur Dan Encik Ikhlas - Airisz

Posted by Hajar at 10:49 PM

Tajuk: Cik Blur Dan Encik Ikhlas
Penulis: Airisz
Penerbit: Karyaseni Enterprise
Harga: RM19.00
Sabah/ Sarawak: RM 22.00
Halaman: 481 mukasurat
ISBN: 9789670246383

Kasih Khalisha (Kasih) bekerja di bawah jabatan yang diketuai oleh Encik Ikhlas. Tak tahulah kenapa, Encik Ikhlas ni memang jenis ketua yang garang dan  'berangin'. Silap sedikit, mulalah melenting dan mangsa kemarahannya sudah tentulah Kasih. Tak tahan dengan kerenah bos yang garang tak bertempat ni buat Kasih tekad meletak jawatan dengan notis 24 jam. Yang peliknya, bos si Kasih ni gelabah sungguh bila Kasih kata dia dah berhenti kerja. Rupanya marah Encik Ikhlas ni hanya kerana nak tarik perhatian Kasih. Haish.

Walaupun dipujuk dengan pelbagai janji dan umpan, Kasih tak terpujuk pun. Tawaran kerja sementara menggantikan Mak Som (ibu saudara rakan serumah Kasih) menjadi pembantu rumah tak dilepaskan oleh Kasih. Tak sangka, kecil sungguh dunia. Makin nak mengelak, makin hampir pula Kasih pada Encik Ikhlas. Manakan tidaknya, rumah tempat Kasih bekerja tu rupanya rumah Encik Ikhlas. Hehe. Makin terbuka luaslah peluang untuk Encik Ikhlas kan?

Makin lama, Kasih mula menyenangi kehadiran Encik Ikhlas. Bila  dah menyedari perasaan yang mula berputik, Kasih diberitakan yang Ikhlas bakal bertunang dengan pilihan keluarganya. Secara kebetulan, keluarga Kasih juga sudah menerima lamaran daripada kenalan ibunya. Memang comel diorang ni. Kasih memang tak mahu ambil tahu siapa yang bakal jadi tunangannya. Encik Ikhlas pula bila dah tahu siapa bakal tunangnya memang dah gembira sangatlah. Cuma dia mahu tahu apa perasaan Kasih padanya.

Bila tahu hakikat sebenar masih sudi lagi ke Kasih nak jadi pendamping Encik Ikhlas yang garang ni? Haha.

Komen saya: Kisah ni pun agak straight forward, tak banyak konflik serta disampaikan dengan gaya santai dan selamba. Suka karakter Kasih yang tegas dan selamba ni. Putus cinta pun boleh selamba belasah orang. Haha. Walaupun saya rasa saya lebih sukakan karya pertama penulis, Cik Bunga dan Encik Sombong, karya keduanya ini tetap menghiburkan. Tahniah buat penulis untuk buah tangan kedua ini. Lepas ni agaknya Cik dan Encik apa pula yang bakal menyusul ya? ;)

3 comments:

mizz acu said...

penulis ni mmg suka pilih tajuk cik ngan encik eh.. hihihi

Hajar said...

mizz acu :

Itula pasal. Tapi cerita dia semua sempoi. Tak stress bila baca. :)

aku hebat said...

Semua novel dlm ney mmg nk jual kewr @ santapan membaca jerk??plzz email kt jovial.girlz@yahoo.com..sy mmg mncari novel terpakai..tq ea..

Post a Comment

 

.:my next playground:. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review