Monday, March 25, 2013

Perempuan Yang Paling Aku Cinta - Acik Lana

Posted by Hajar at 10:39 PM
Tajuk: Perempuan Yang Paling Aku Cinta
Penulis: Acik Lana
Penerbit: Acik Lana
Harga: RM33.00 Sabah/ Sarawak: -
Halaman: 673 mukasurat
ISBN: 97896711635304

Kesilapan yang dilakukan oleh Bunga tujuh tahun dahulu mula menghantuinya kembali selepas pertemuannya dengan Karl Hakimi (Karl). Ketabahannya berdepan dengan segala macam pancaroba, termasuk dibuang keluarga, selama tujuh tahun selepas pemergian Karl mula luruh satu persatu. Paling malang bila rupa-rupanya Karl tak pernah mengingati Bunga sebagai sebahagian sejarah dalam hidupnya. Adeh, sadis!

Namun bila Karl mula mengenali Bunga dan kemudian mula mengingati siapa Bunga dalam hidupnya, dia mula menyesali atas perbuatan zaman jahilnya. Bunga mula diburu dan dikejar. Bagi Bunga pula, cukuplah sekali dirinya diperbodohkan oleh lelaki akibat kenaifannya di zaman remaja. Dia tak mahu terpedaya lagi dengan mulut manis si kasanova.  Perasaan bencinya pada Karl memang berada pada tahap tertinggi.

Semakin jauh Bunga melarikan diri semakin hampir Karl mendekat. Lebih-lebih lagi bila mereka terpaksa bekerjasama untuk projek terbaru syarikat tempat Bunga bekerja. Portfolio Karl sebagai jurugambar terkemuka memang memberi banyak kredit untuk Karl bekerjasama dengan syarikat tempat Bunga bekerja dan sekaligus memberi kelebihan untuk Karl mendekati Bunga. Bukan mudah tu. Lebih-lebih lagi bila bos Bunga, Elman turut menjadi saingan. ;)

Pertemuan Bunga dengan seorang anak kecil membibitkan naluri keibuan dalam diri Bunga. Sedar kekhilafan yang pernah dilakukannya, Bunga tekad untuk mencari kembali anak kandungnya. Dapatkah Bunga bertemu dengan apa yang dicarinya? Nak tahu penyudahnya kenalah baca kan? :)

Komen saya : This is only my personal opinion. Mungkin orang lain tak rasa macam yang saya rasa. Dan yang penting jangan cop saya sebagai haters. Saya cuma rasa bertanggungjawab untuk menegur untuk penulis perbaiki penulisan untuk karya-karya yang akan datang. No doubt, she is talented. Cuma kalau ditambah bunga-bunga mungkin lebih menarik. Bunga-bunga itu maksudnya di sini bukan maksud nak tambah adegan terlebih gula ya, tapi saya rasa cerita ni lebih menarik lagi kalau diselitkan sedikit sebanyak background kerjaya Karl dan Bunga. I mean, ia akan jadi lebih menarik kalau ada lebih banyak description tentang kerjaya jurugambar dan juga kerjaya Bunga dengan syarikat barang kemas tu. Hmm, mungkin sebab saya bosan kot dengan scene Bunga yang tak habis-habis ‘jual mahal’ dengan Karl and end up tiba-tiba ajak Karl berbaik seolah-olah nak dapatkan hak penjagaan anak diorang. Ops! Apa pun tahniah buat penulis atas usaha menerbitkan sendiri karyanya ini walaupun dengarnya banyak halangan yang terpaksa ditempuh. :) Saya tahu bukan senang nak menulis dan bukan senang nak memenuhi selera dan kehendak semua orang. Thanks for your efforts and also for the message contained in this book. Last but not least, mesej untuk adik-adik yang baca buku ni, silalah hadamkan sebaiknya ya. Jangan sampai berfikir macam orang yang dimaksudkan dalam entry ini. Jangan sebab keseronokan sekejap tu kita bakal rasa bersalah seumur hidup. ;)

8 comments:

Hajar said...

Buku ini sebenarnya bukan buku saya. Jadi saya harap jangan ada yang tanya saya sama ada saya nak let go buku ni atau pun tidak ya? :)

safina said...

baru habis baca novel PYPAC - pinjam my friend juga. setuju with your review. 'tarik tali' antara bunga dan karl membosankan. komen lebih nanti KSM lahar i :))

Hajar said...

safina:
thanks for dropping by. Haha. No comment la part tu. Nanti tak pasal-pasal kena cop haters. :)

MomomuiyyChumill said...

syokk nya ... ^_^

mimi sya said...

Mcm mana nk order ?

Hajar said...

saya tak pasti ada stok lagi ataupun tidak ye. Rasanya untuk order atau apa-apa perkembangan, boleh rujuk terus blog penulis. :)

shafinar99 said...

Mcmana nak dpt ye??

© Glitters™ said...

Ada sesiapa yg nk letgo novel PYPAC ni? Kalau ada sila emel saya di:-

eyna.eryna@gmail.com

Post a Comment

 

.:my next playground:. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review