Saturday, September 28, 2013

Terima Kasih Cinta - Lya Zara

Posted by Hajar at 9:56 PM
Tajuk: Terima Kasih Cinta
Penulis: Lya Zara
Penerbit: Kaki Novel Enterprise
Harga: RM19.00
Sabah/ Sarawak: RM 22.00
Halaman:  426 mukasurat
ISBN: 9789670448343


Dah lama sebenarnya saya sudahkan bacaan buku ni, tapi tak berkesempatan nak menaip. Lama sangat 'bercuti', momentum pun dah hilang. Maaf ye kalau ada yang tertunggu-tunggu update blog ni. Terima kasih kerana masih sudi berkunjung ke sini. :)

Kali ni kita menyelami kisah love-hate relationship antara Amani dan Zafran. Pertemuan pertama antara Zafran dan Amani menimbulkan rasa jengkel Zafran terhadap Amani. Mana tidaknya, penampilan Amani yang agak kekampungan menyakitkan mata Zafran. Selera Zafran dah tentulah gadis seksi dan menggoda, tapi malangnya dapat pula Amani sebagai setiausaha. Memang jadi mangsa kutukan dan kejian ajelah si Amani ni.

Tapi Amani bukan pedulikan semua itu. Janji poketnya berisi dan keluarganya di kampung dapat dibantu. Kemunculan Arisya sedikit sebanyak membantu Amani menangani kerenah bos 'singa'nya itu. Atas nasihat Arisya yang mahukan perhatian Zafran, pelbagai elaun  grooming  diberikan kepada Amani.

Bila dah cantik menawan, hati pun mulalah tercuit. Paling tak tahan Zafran sanggup menyusul Amani ke kampung semata-mata sebab rindu. Haha. Itulah, dulu mulut kemain celupar lagi. Bila dah terpaut, berjauhan sikit pun dah rindu. Sebenarnya Zafran ni masih fobia dengan kegagalan hubungan cintanya yang lalu. Penampilan naif Amani tu mengingatkan Zafran kepada Natrah yang telah mengecewakan Zafran. Jadi, kutukan-kutukan terhadap Amani tu semua untuk menafikan perasaannya sendiri. Heh.

Akhirnya mereka tetap disatukan dengan restu kedua-dua belah pihak. Kepulangan Natrah dan si keletah Emir Luqman kemudiannya sedikit sebanyak merenggut kebahagiaan yang sedang mereka nikmati. Kesian juga Amani ni bila Zafran terang-terang bermain wayang di depan mata. Tapi semuanya bersebab. Nak tau sebab apa? Kenalah baca kan? :)

Komen saya: Kalau anda rasa nak lari dari tema kahwin paksa, ini salah satu buku yang patut anda baca. Walaupun kisahnya biasa-biasa yang kita dah boleh agak jalan ceritanya, penulis berjaya melakarkan kisah ni tanpa 'tersangkut' di sana-sini. Tahniah buat penulis untuk karya sulung beliau ni. Moga maju jaya untuk karya-karya seterusnya. Terima kasih juga buat tuan punya buku yang sudi 'melambakkan' buku-bukunya untuk saya baca. Hehe. :)  

2 comments:

:: Lya Zara :: said...

Terima kasih utk review ikhlas ini. Terima kasih sudi dapatkan novel sy! ♥

Hajar said...

Lya Zara:
Terima kasih juga sudi singgah ke mari. Oh, dan juga tahniah atas kelahiran twins! :)

Post a Comment

 

.:my next playground:. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review