Friday, April 10, 2015

Arluna

Posted by Hajar at 10:24 PM
ArlunaArluna by Rin Ahmad
My rating: 3 of 5 stars


Penerbit: Penerbitan Kaki Novel Sdn Bhd
Harga: RM21.00
Sabah/ Sarawak: RM 24.00
Halaman:  448 mukasurat
ISBN: 9789670448596


3.5*

05-04-2015

Habis juga baca buku ni setelah lebih setahun tersimpan. Lol. Bukan apa, cerita ini pernah dibaca di blog hingga penamatnya, jadi saya tak mengharap sesuatu yang lebih. Cuma buku ini saya capai kerana saya mahu memotivasikan diri yang sedang dilanda stress sepanjang minggu. :)

Sebenarnya saya dah pernah review Arluna di beberapa tahun lepas. Review ada kat sini

Walau sudah membaca berkali-kali, saya masih sukakan watak Arluna yang digarap. Sungguh pun kadangkala Arluna masih bersikap keanakan, dia masih mampu bertindak rasional most of the time (tapi tak termasuk mensabotaj bekalan elektrik ke rumah sendiri kerana marahkan suami ye? Haha).

Terima ajelah hakikat yang kebanyakan lelaki kurang sensitif dengan perasaan perempuan terutamanya isteri. Kadang-kadang niatnya memang baik, macam Johan yang kononnya tak berterus terang dia pergi melawat Fazleen sebab tak mahu Arluna terluka. Tapi dia tak fikir apa pula tanggapan Arluna bila dia melawat Fazleen secara sembunyi tu? Hmmm...

Ingatan untuk diri sendiri juga ni. Apa yang penting??? Komunikasi berkesan. Bukan komunis. Lol.


View all my reviews

0 comments:

Post a Comment

 

.:my next playground:. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review