Saturday, April 18, 2015

Pakar

Posted by Hajar at 9:49 PM
PakarPakar by Nadia Khan
My rating: 4 of 5 stars

Penerbit: Buku Fixi
Harga: RM 9.90 (e-book)

Sabah/ Sarawak: RM -
Halaman: 209 mukasurat
ISBN: 9789670750712


15-04-2015

Gara-gara tak yakin dapat pergi PBAKL tahun ni, dengan gigihnya saya beli ebook buku terbaharu Nadia Khan ni. Hikhik. Maafkan saya rakan-rakan sebonet, saya tak mampu untuk menahan diri daripada 'membakar' kalian. :P

Untuk buku ini ada dua buah cerita pendek tentang 'pakar' dalam bidang masing-masing. Dan seperti mana yang tercatat dalam blurb buku ini, apa akan jadi sekiranya pakar itu (yang sepatutnya membantu orang lain menyelesaikan masalah mereka) sendiri yang bermasalah? :)

Agensi Curi Jodoh

1. Saya suka dgn kesudahan yang buat Liya sedar tentang risiko terhadap keinginan dan kehendaknya yang teringin bersuami berkedudukan dan stabil. Lebih-lebih lagi bila sejarah keluarga Khairy jelas menunjukkan ada sesuatu yang tak beres.

2. Kata Liya; Kebenaran itu memang pahit. Dan kebenarannya - apa yang seorang lelaki buat pada perempuan lain untuk bersama kita , dia juga boleh buat perkara yang sama pada kita untuk bersama dengan perempuan lain. BINGO!

3. Kisah Erin - Ben - Julia tu kalau dapat dikembangkan lagi pun menarik sebenarnya. :) Tapi tak suka Ben. Selfish. Tapi memang hakikatnya perangai kebanyakan lelaki macam tu kot? :P

Pakar Sakit Hati

1. Dr Max dan Dr Sandra, berdepan dengan masalah pasangan yang mendapatkan khidmat nasihat mereka tak sesukar berdepan dengan masalah individu dengan pasangan halimunan.

2. Kisah ni fast paced. Yelah, cerita pun pendek aje kan? Cuma mungkin pengakhirnya buat kita rasa tertipu seperti mana Dr Max dan Dr Sandra. Haha.

3. Rupanya ada beza antara psychologist dan psychiatrist. Hmm, baru tau. Bukan sekadar beza ejaan saja ya? Terima kasih penulis untuk pencerahan.

Komen saya:

1. Worth buying and worth reading .
2. Bahan bacaan pilihan untuk pembaca yang cari kelainan sebab 2 kisah ni memang non-cliche.
3. Seperti biasa penulis akan 'menutup' ceritanya dengan persoalan yang akan buat kita terfikir sendiri.
4. Tahniah buat penulis sebab masih kekalkan identiti dan momentum yang sama. :)
5. Selamat membeli dan membaca (terutamanya untuk geng sebonet. :) )

View all my reviews

0 comments:

Post a Comment

 

.:my next playground:. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review