Thursday, September 18, 2014

L.U.T.H (Lamaran Untuk Teman Hati)

Posted by Hajar at 10:11 PM

Tajuk:  L.U.T.H (Lamaran Untuk Teman Hati)
Penulis: Wawa Taufik
Penerbit: Idea Kreatif Publication
Harga: RM24.00
Sabah/ Sarawak: RM 27.00
Halaman:  534 mukasurat
ISBN: 9789670718095

Tentang L.U.T.H

1. Masih ada yang mengingati Tengku Luth Daniel (Luth) teman baik Mika dalam kisah Dia...Mr Model? Haaa, kali ni penulis bawa kita mengenali Luth pula.

2. Luth yang kita kenali dengan sikap suka bersosial tu memang dah berubah 100% selepas mengenali Safa. Dan disebabkan Safa dan jadi isteri Mika, Luth letakkan Safa as a benchmark untuk calon isterinya.

3. Pertemuan pertama antara Luth dengan Uzma Haseena (Uma) umpama cinta pandang pertama buat Luth. Apatah lagi Uma yang naif dan polos itu memang menepati ciri-ciri wanita idamannya. Biar pun diberi amaran berulang kali oleh Hasya (adik Luth), agar tidak mempermainkan perasaan teman baiknya, Luth tak peduli. Apa yang dia tahu, hati si gadis harus ditakluki.

4. Kalau saya kat tempat Uma harus saya dah lari jejauh. Telatah Luth ni mengerikan. Haha. Boleh dia nak denda Uma sebab panggil 'Tengku'? Sabar jela. Lepas tu tunjuk gaya yang errr, buat orang rasa tak nak dekat. Huhu. Tapi, yang bagusnya Luth ni memang serius untuk jadikan Uma teman hidupnya. Bukan sekadar untuk berkawan atau buat 'stok geli-geli'. :D

5. Bagi Uma pula, rasa rendah diri lebih mengatasi segalanya. Seorang anak yatim piatu dan dibesarkan oleh datuk dan neneknya yang hidup secara sederhana, manalah layak nak berganding dengan Luth yang full package tu?

6. Kalau dalam kisah DMM dulu kita nampak betapa eratnya ikatan kekeluargaan dalam keluarga Mika. Namun tidak bagi keluarga Luth. Sikap Tengku Maimun, bonda mereka yang lebih memandang harta dan pangkat membuat hubungan kekeluargaan mereka berjurang. Buktinya, Hasya lebih sanggup tinggal di rumah Luth setiap cuti semester berbanding pulang ke rumah keluarga mereka.

7. Ingatkan kisah Marina yang buat onar pada Safa dan Mika tu dah berakhir. Rupanya tanpa rasa bersalah dengan apa yang pernah dilakukannya dulu, Marina gigih cari peluang untuk mendekati Luth. Dan pastinya dengan bantuan kabel Tengku Maimun. Huh.

8. Kisah ni pun sebenarnya simple dan tak buat kita stress. Cuma ada unsur-unsur cinta antara dua darjat bila Tengku Maimun tak dapat terima Uma jadi isteri Luth. Ada adegan lari dan kejar-mengejar dan pastinya ada unsur-unsur sweet overdose. ;)

9. Suka sikap Luth dan Hasya terhadap bonda mereka. Walaupun mereka ni suka memberontak dengan aturan dan arahan Tengku Maimun, mereka tetap menghormati bonda mereka selayaknya.

10. Tahniah buat penulis atas kelahiran kisah ini. Moga diberikan kesempatan dan ilham untuk terus berkarya. :)

P/s: Terima kasih buat tuan punya buku sebab bagi baca dulu sebelum sampai ke tangan tuannya. Hehe. :D

1 comments:

Allene said...

blum ada lagi koleksi ni... soon nak cari la...

entry terkini...iklan percuma here

Post a Comment

 

.:my next playground:. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review